Виховна робота

Памятка для батьків
1.    Будьте для дітей прикладом у всьому.
2.    Зробіть для своїх дітей куточок для занять. Коли учень готує уроки, не відривайте його на сторонні справи.
3.    Вчіть дітей бути у всьому бережливими.
4.    Частіше будьте у школі, радьтеся з педагогами, психологами з питань виховання дітей, допомагайте вчителям краще навчати ваших дітей.
5.    Не кажіть нічого поганого про школу, вчителів, прищеплюйте дітям любов і повагу до школи.
6.    Слідкуйте за чистотою і охайністю дитини, за акуратними утриманням підручників, одягу. Чистота і акуратність дисциплінує дітей.
7.    Дотримуйтесь режиму дня,слідкуйте, щоб дитина не перевтомлювалась.
8.    Виховуйте у дітей вміння вести себе скромно і пристойно, як вдома, так і на вулиці, в школі, в громадських місцях.
9.    Виховуйте у дітей повагу до старших і молодших
10.                      Не застосовуйте фізичного покарання до дітей, спокійно поясніть їм неправильність їх вчинків.
11.                      Не дозволяйте дітям самовільно витрачати гроші, вимагайте від них звіту.
12.                      Заохочуйте у дітей інтерес до книги, природи, туризму, спорту.
13.                      Привчайте в дітей виконувати посильну фізичну роботу.
14.                      Знайте з ким товаришують ваші діти, як вони поводять себе.
15.                      Пам’ятайте, що виховання дітей – головний обов’язок батьків.
16.                      Пам’ятайте, що тільки в тісній праці зі школою, можливо успішно вирішити питання виховання громадянина України.



Основні напрямки організації співпраці
класного керівника з батьками учнів 1 – 4 класів
Виховання людини, виховання власних сина і
доньки – важлива перша суспільна діяльність
громадянина, його громадський обов’язок.
В.О. Сухомлинський
Величезне значення в роботі з батьками молодших школярів має раніше продумана і чітка організація системи співпраці. Погано організовані батьківські збори і зустрічі з сім’ями учнів нічого окрім недовіри й хвилювання, не можуть викликати у батьків і матерів.
Зміст педагогічної взаємодії сім’ї і школи в створені умов для нормального життя дитини (комфортного, радісного, щасливого), для розвитку його індивідуальності в загальному домі школа – сім’я.
Ця взаємодія відбувається за наступними напрямками.
1.     Просвітити батьків по питанням психології
Для того щоб психолого-педагогічне просвітлення батьків викликало у них самих інтерес, класовод повинен запропонувати теми для обговорення на батьківських зборах, але і ураховувати бажання батьків до вибору тем.
Безумовно один класовод впоратися з цією проблемою не в змозі. До психолого-педагогічного просвітлення батьків необхідно залучати спеціалістів різних напрямків: лікарів, юристів, психологів, вчителів-предметників.
2.     Формування у батьків розуміння їх належності до шкільного навчально-виховного простору.
Вчитель розробляє тематику зустріч з батьками в рамках формування культури належності навчальному простору школи.
·        Екскурсія – знайомство зі школою і шкільними службами.
·        Свято народження класу.
·        Зустріч з адміністрацією учбового закладу і соціально-психологічною службою.
·        День відкритих дверей у класі – демонстрація досягнень учнів, батьків класного керівника.
3.     Діагностика
Діагностика в роботі класного керівника з класом може бути попередньою, оперативною, підсумковою.
а)     Попередня діагностика необхідна класному керівнику при підготовці:
·        батьківських зборів;
·        тематичних та індивідуальних консультаціях;
·        при аналізу роботи з класом .
б)    Оперативну діагностику при конфліктній ситуації між батьками і дітьми при підготовці до співбесіди, в рішенні проблем в взаємовідносинах школярів, батьків та дітей, вчителя та учнів,.
в)     Підсумкову діагностику варто проводити на кінець навчального року: за результатами брання участі класу в святах, класних та шкільних конкурсах, фестивалях.
4.     Корекційна робота.
Головним призначенням колекційної роботи є надання батькам своєчасної психолого-педагогічної допомоги і підтримки в рішенні проблемних ситуацій сімейного виховання
-       Нестабільність положення дитини в сім’ї,
-       Загибель батьків або близьких людей,
-       Розлучення батьків.
В. О. Сухомлинський зазначав, що педагогіка повина стати наукою для всіх – як для вчителів, так і для батьків.
Перераховані вище напрямки спільної діяльності класного керівника і сім’ї будуть ефективні тоді, коли класний керівник буде використовувати активні форми взаємодії з сім’ями своїх учнів.
З першого дня роботи з дитячим колективом і колективом батьків класний керівник повинен досягнути того, щоб діти з батьками розуміли тих вимог, які школа висовує до сім’ї.
Головними формами взаємодії класного керівника сім’єю являються індивідуальні форми роботи та групові.
До групових можна віднести такі форми взаємодії, як батьківські збори, конференції, вечора питань і відповідей.
Класний керівник складає план групової роботи на протязі навчального року.
Самою поширеною формою групової роботи з батьками являються батьківські збори.
Текучі батьківські збори – це збори з традиційною повісткою дня: результати успішності в чверті, результати проведених заходів і свят, походів.
Тематичні батьківські збори – це збори, присвячені актуальній темі, в обговорені якої зацікавлена абсолютно більшість батьків класу.
Підсумкові батьківські збори – в задачу яких вміщується підведення результатів розвитку дитячого колективу за визначений час.
В ході таких зборів батьки мають можливість оцінити досягнення учнів класу, власної дитини, зрівняти минулі результати з тими які вже є.
Велику увагу класний керівник повинен приділяти формуванню традицій в проведені батьківських зборів. Це викличе у батьків інтерес до зборів і потреба участі в роботі класного колективу.
Наприклад, традиція заохочення батьків, активно приймаючи участь в житті класу. Це можуть бути нагородження грамотами, дипломами, сувенірами, зробленими руками учнів. Для батьків-помічників може бути підготовлена концертна програма, випущені вітальні газети, медалі.
Велике значення для батьків, бабусів і дідусів мають листи подякий, які класний керівник може відправити як додому учню, так і на роботу його батькам. Дуже добре, якщо такого листа подяки батьки отримають в день народження своєї дитини. Це являється великим стимулом для дитини, а також визначенням заслуг самих батьків у виховані дітей.
Старанно підготовлені, змістові, не стандартні по формі і актуальні за значенням батьківські збори, можуть здійснити переворот в свідомості тат і мам, розбудити в них величезний виховний потенціал і бажання допомогти своїй дитині стати щасливою.
Важливою формою групової роботи з батьками являється конференція. Предмет обговорення батьківської конференції може бути вирішення насушних проблем учбового закладу: оформлення і ремонт шкільної будови, результати організації співпраці, сім’ї і школи, організація шкільних свят.
До індивідуальних форм роботи з батьками можна відвести наступне: індивідуальні консультації, бесіди, відвідування вдома. Індивідуальні консультації можуть проводитися за ініціативою батьків або класного керівника. Приводом для запрошенням батьків на консультацію може бути результат спостережень педагога, конфліктна ситуація.
Існує етика спілкування з батьками при підготовці і проведені індивідуальної роботи.
1.     Необхідно раніше обговорювати можливість проведення такої консультації
2.     Батьки повинні бути запрошені на консультацію в доброзичливій і спокійній формі.
3.     Час консультації або бесіди повинен бути чітко обговорений.
4.     Бать не повинні чекати під дверми своєї участі.
5.     Бажано, щоб мама і тато були присутні на зустрічі.
6.     Батьки повинні мати можливість висловлюватись в повній мірі по обговорюваній проблемі.
7.     В ході консультації батьки повинні отримати чіткі рекомендації і пропозиції по обговорюваній проблемі.
Відвідування дитини вдома – це крайня міра.
Не всі батьки готові до того, щоб класний керівник турбував їх вдома. Але в останні часи ми зустрічаємось з такими ситуаціями, що дитина в власній сім’ї підлягає насиллю зі сторони дорослих, матері забувають про своє призначення. В таких сім’ях необхідно бувати і не залишати дитину без підтримки і допомоги.
Велике значення в співпраці батьків, учнів та класного керівника грає батьківський комітет класу. Віт того наскільки злагоджено і відповідально підходе він до своєї діяльності залежить атмосфера в класному колективі, взаємовідношення між батьками, спілкування дорослих і дітей.
Батьківський комітет повинен:
-       допомагати класному керівнику в налагодженні контакту з колективом батьків;
-       залучати батьків в спільну діяльність з дітьми;
-       впливати на формування культури батьківського спілкування;
-       бути посередником між сім’єю, школою, громадськими організаціями, в складних життєвих ситуаціях;
-       виступати з ініціативою і пропозиціями за покращення навчального-виховного процесу в школі;
-       дотримуватися етичних норм в спілкуванні з учнями, їх батьками і педагогами.
Батьківський комітет має право:
-       активно брати участь в організації навчально-виховного процесу в класі;
-       допомагати класному керівнику та школі в придбані підручників та посібників;
-       відвідувати разом з класним керівником учнів вдома;
-       бути присутнім на уроках і позакласних заходах;
-       проводити бесіди з проблемними учнями.
Гарною традицією багатьох шкіл є проведення творчих звітів про спільну працю батьківського комітету і класного керівника. Вони проводяться на кінці навчального року і являються своєрідним підведенням підсумків .
Чим активніше буде спілкування дітей і батьків учбовій і позакласній діяльності, тим менше проблем в роботі з сім’ями зустрічає педагогів в своїй професіональній діяльності. Це непорушне правило поводження з сім’єю, якого повинен дотримуватись творчий класний керівник.



Досвід вчителя 2-Б класу Шевченко Лариси Олексіївни
В своїй практиці я намагаюся придавати велике значення взаємодії вчителя (класного керівника) з батьками. Проводячи анкетування, я виявляю, які питання хвилюють батьків особливо в першому класі, коли відбувається адаптація дітей в школі, які труднощі викликає процес навчання учнів у школі.
Для розв’язку цієї проблеми я присвячую батьківські збори. На яких даю поради і намагаюся запобігти виникненню можливих труднощів.
Працюючи уже багато років над виховною темою «Індивідуальний підхід до кожного учня», я придаю великого значення співпраці з батьками. Виховуючи кожного учня, я виховую колектив. Також співпраця з досвідченим педагогом Н.О. Ткачук, яка мені допомогла отримати цікаву інформацію ще в першому класі і провести попередню діагностику своїх учнів. Це були малюнки «Моя сім’я». Зараз у 2-му класі  тест «Моя подруга чи друг і чого я з ним товаришую». Слідкуючи за розвитком своїх учнів, я намагаюся передбачити проблеми, які можуть виникнути у дитини в майбутньому. Щоб цьому запобігти я звертаюсь до різних форм і методів виховання, читаю педагогічну літературу. Свої роздуми з цього важливого питання я публікую в районній газеті «Вісті Дергачівщини», в яких я конкретно вказую на проблему і як її розв’язую

Немає коментарів:

Дописати коментар